Program transnacionalne suradnje Italija – Hrvatska (Interreg IT-HR) – Projekti Standard
MADE IN-LAND
Okoliš i kulturna baština
Osnažiti prirodnu i kulturnu baštinu radi održivijeg i uravnoteženijeg teritorijalnog razvoja
30 mjeseci (01/01/2019 - 30/06/2021)
Lead partner
- Regija Marche (Italija)
Partners
- Sveučilište u Camerinu, Škola za arhitekturu i dizajn (Italija)
- Superintendence archeology fine arts and landscape of marche region (Italija)
- Općina San Leo (Italija)
- Općina Riccia (Italija)
- Molise towards il 2000 (Italija)
- Sveučilište u Zadru (Hrvatska)
- Agencija za razvoj zadarske županije ZADRA NOVA (Hrvatska)
- Authority for the management of parks and biodiversity-Romagna (Italija)
- AZRRI- Agencija za ruralni razvoj Istre d.o.o. Pazin (Hrvatska)
Project description
Programsko područje sastavljeno je od dva vrlo različita, ali međusobno povezana teritorija, zaleđa i obalnog pojasa. Zaleđe odnosno unutrašnja ruralna područja pod utjecajem su procesa marginalizacije, koji dovodi do napuštanja i propadanja lokalnih resursa. Prirodne i kulturne vrijednosti tih područja potrebno je snažno valorizirati, te ih sačuvati od brojnih prijetnji kao što su hidrogeološki rizici, gubitak ili iscrpljivanje biološke raznolikosti itd. Opći cilj projekta MADE IN-LAND je potaknuti zaštitu i valorizaciju prirodnog i kulturnog neiskorištenog kapitala unutrašnjeg ruralnog područja, te izraditi zajedničku inovativnu strategiju za sinergiju ruralnih s obalnim, turistički razvijenim područjima.
Specific goals
- približiti i poboljšati dostupnost prirodne i kulturne baštine unutrašnjeg ruralnog područja,
- povezati valorizaciju resursa ruralnog područja, sa zaštitom od strane lokalnih zajednica,
- razviti inovativne modele upravljanja osjetljivim ruralnim krajolikom.
Expected results
Projektom se planira izraditi zajednička inovativna strategija prekograničnog područja koja bi povezala obalu i unutrašnjost na način da se gostima na obali prezentira i ponudi jedinstveni sadržaj koji uključuje nevaloriziranu prirodnu, kulturnu baštinu i gastronomiju, te sve to objedini u turističku ponudu unutrašnjosti. Pilot aktivnost kojom će se AZRRI baviti tijekom projektne implementacije je razvoj i primjena brenda koji će promovirati materijalnu i nematerijalnu prirodnu, te kulturnu baštinu unutrašnjosti.