INTERREG ITALY-CROATIA 2021 – 2027

TESTEAT

TESTEAT - Unaprijeđenje nasljeđa enogastronomije za uspostavu i širenje održivog turizma/- Enhance enogastronomy heritage to establish and expand sustainable tourism

P2 - Suradnja za zeleniju srednju Europu

4.1 Unaprjeđenje uloge kulture i održivog turizma u ekonomskom razvoju, socijalna inkluzija i socijalne inovacije

01/02/2024–31/07/2026 - 30 mjeseci

https://www.italy-croatia.eu/web/testeat

Glavni partner
  • AZRRI – Agencija za ruralni razvoj Istre d.o.o. (Hrvatska)
Partneri
  • Grad Venecija (Italija)
  • Sveučilište Jurja Dobrile Pula (Hrvatska)
  • Ca’ Foscari Sveučilište u Veneciji (Italija)
  • Općina Ston (Hrvatska)
  • Centar za strukovnu edukaciju Mestre (Italija)
  • CIVIFORM Cividale del Friuli (Italija)
  • Dubrovačka razvojna agencija DURA d.o.o. (Hrvatska)
2.302.841,76 €
Ukupna vrijednost projekta
389.400,00 €
Budžet AZRRI
80,00%
EU financiranje
20,00%
Vlastito financiranje

Opis projekta

TESTEAT ima za cilj unaprijediti ulogu enogastronomskog naslijeđa kako bi se potaknuo održivi socioekonomski i kulturni razvoj prekograničnog područja. Pristup TESTEAT projekta oblikovat će inovativnu i integriranu prekograničnu turističku ponudu kroz zajedničku valorizaciju talijanskog i hrvatskog enogastronomskog naslijeđa, zajedničku obuku kvalificiranih ljudskih resursa u turističkom sektoru i zajednička rješenja za rješavanje specifičnih izazova potražnje u perifernim ruralnim i urbanim obalnim područjima. Projekt se fokusira na podizanje vještina turističkih dionika, buduće i sadašnje radne snage, posebno studenata i profesionalaca (kuhari, konobari, menadžeri destinacija, turistički vodiči, itd.), te poboljšanje njihovog znanja o enogastronomskom naslijeđu, modernim potrebama i prehrambenim izborima te mogućnostima koje nudi održivi turizam, kružna ekonomija i digitalizacija. Kako bi osigurali aktivno sudjelovanje dionika u aktivnostima projekta i zajedničkom osmišljavanju rezultata, partneri će stvoriti dva inovativna enogastronomska HUB-a.

Specifični ciljevi

  1. Mapiranje aktualne enogastronomske baštine i stvaranje inovativnog okvira za poboljšanu, integriranu turističku ponudu koja redefinira tradicionalnu enogastronomiju temeljenu na prehrambenim preferencijama i potrebama suvremenih potrošača.
  2. Iniciranje socioekonomske promjene u turizmu usavršavanjem radne snage kroz prekogranične obrazovne aktivnosti, fokusirajući se na kružno gospodarstvo, digitalne vještine i rastuće zahtjeve modernog turizma, a sve uz njegovanje enogastronomske baštine.
  3. Poboljšanje i prilagođavanje enogastronomskog naslijeđa zahtjevima suvremenog turizma kako bi se inoviralo, ojačalo i održalo prekogranično područje, promičući integrirani turizam i podižući svijest među turistima, dionicima i lokalnim zajednicama.
  4. Podržati promjenu politike i održivi razvoj u IT-HR području utvrđivanjem smjernica i akcijskih planova za očuvanje i promicanje prekogranične enogastronomske baštine na području programa i izvan njega.
  5. Inspirirati donositelje politika, edukatore, operatere i dionike u turizmu i kulturi da usvoje i provedu inicijative koje štite i unapređuju prekograničnu enogastronomsku baštinu.

Očekivani rezultati

  1. Novi model integrirane turističke ponude osmišljen za njegovanje nematerijalne enogastronomske baštine kroz pilot akcije u ruralnim i urbanim područjima, poštujući lokalne resurse i promičući cirkularnost u skladu sa suvremenim turističkim zahtjevima.
  2. Dva enogastronomska inovativna HUB-a sastavljena od ključnih javnih i privatnih aktera iz sektora turizma i kulture koji će biti uključeni tijekom cijele provedbe projekta.
  3. Internetski alat prilagodljiv zajednicama za razvoj turističke ponude koja zadovoljava suvremene potrebe.
  4. Strategija i akcijski planovi koje zajednički kreiraju projektni partneri (PP) i dionici kako bi se poboljšala uloga enogastronomske baštine u pokretanju održivog razvoja u IT-HR području.
  5. Manifest koji pruža motivacijske poruke i preporuke kako bi nadahnuo kreatore politike, javne i obrazovne institucije i dionike, olakšavajući usvajanje sličnih strategija i akcijskih planova u drugim prekograničnim regijama.