Promotivna kampanja „Boškarin na pjatu istarskih chefova“ uspješno privedena kraju
Promotivna kampanja „Boškarin na pjatu istarskih chefova“ provedena u organizaciji AZRRI-Agencije za ruralni razvoj Istre, obilježila je svoje prvo izdanje s ukupno zaprimljenih 20 autorskih jela na bazi mesa istarskog goveda-boškarina.
U petak, 23. travnja 2021. godine završena je promotivna kampanja „Boškarin na pjatu istarskih chefova“, koja je imala za cilj angažirati ugostitelje i kuhare s područja Istarske županije da osmisle vlastito autorsko jelo. Od chefova i ugostitelja tražilo se da rade ono što najbolje znaju, a to je kuhanje te priprema autentičnih jela ali uz jednu unaprijed određenu namirnicu. Po završetku kampanje, zaprimljeno je ukupno 20 kreativnih osobnih recepata koje je pripremilo 20 istarskih kuhara u zadanom roku od 10 dana.
AZRRI u cilju poticanja konzumacije i popularizacije mesa istarskog goveda-boškarina, osmislio je promotivnu kampanju „Boškarin na pjatu istarskih chefova“, putem koje se izravno pružila podrška istarskim ugostiteljima u iznimno zahtjevnoj gospodarskoj situaciji te omogućila promocija vlastitih objekata.
Promotivna kampanja bila je osmišljena na način da se zainteresirani ugostitelji i kuhari, čiji su ugostiteljski objekti ujedno i nositelji oznake kvalitete za meso istarskog goveda odnosno koji su stalni kupci AZRRI-a, prijave kao sudionici kampanje nakon čega je svima na adresu stigao jednaki rez svježeg mesa boškarina prema izboru AZRRI-a. U ovoj kampanji, izbor AZRRI-a bio je mišić boškarina što znači da su svi sudionici zaprimili isti rez mesa.
Po završetku prijava te nakon primitka „paketića boškarina“ na adrese, 13. travnja 2021. godine započeo je rok u kojem su kuhari sudionici promotivne kampanje imali ukupno 10 dana za osmišljavanje i pripremu autorskog jela u vlastitom ugostiteljskom objektu te dostavu traženih materijala. Po isteku roka i sukladno formalnim uvjetima kampanje, svi sudionici dostavili su pripadajuće recepte s definiranim količinama potrebnih sastojaka, detaljan način pripreme te 3 fotografije serviranih jela.
U prvom krugu kampanje, svoje recepte osmišljavali su:
- hotel i restoran San Rocco (Brtonigla) - tortellini od boškarina na kremi od divljih šparoga,
- restoran Pergola (Zambratija) - boškarin u sezamu,
- restoran - pizzeria Rondo (Buje) - tartar od boškarina na pizzeti od krumpira s bruschettom od kukuruznog kruha,
- hotel Kaštel (Motovun) - Sous vide rolada od boškarina sa šparogama,
- konoba Vela Vrata (Pazin) - pečenje od boškarina s divljim šparogama i palentom,
- Wine Hotel & Winery Meneghetti (Bale) – zapečeni mišić od boškarina s kremom od celera, umakom od rajčice i kardamona,
- Wine & Food Fora Le Porte (Poreč) – tagliata od boškarina,
- konoba Doma (Sv. Petar u šumi) - supetarski boškarin i rolada od medvjeđeg luka,
- konoba Da Rocco (Krnica) - boškarin alla primavera,
- Resort Čiže (Pazin) – špikovani boškarin,
- konoba - pizzeria Aquarius (Buje) - pizza Gajardo u paši,
- restoran Dorina (Plomin) - punjeni njoki s boškarinom u umaku od sira i šafrana,
- restoran Divino (Poreč) - rolada od boškarina s bijelim tartufom, palenta sa šparogama i dva umaka,
- konoba Vorichi (Barban) - bez besid boškarin,
- hotel i restoran La Grisa (Bale) – boškarin u proljeće,
- agroturizam Selo Mekiši (Vižinada) - boškarin u umaku od terana i timjana,
- hotel Villa Letan (Peroj) - meso boškarina u vakuumu sa pireom od cvjetače i divljim šparogama,
- konoba Kažun (Pula) - fetine od boškarina na istarski,
- konoba Boccaporta (Pula) - sporo kuhani boškarin, pofrigani rimski njok, umak od merlota s chipsom od jagoda i pastrenjaka i
- restoran Steak House Ranch Fortuna (Rovinj) – boškarin alla istriana.
Samim početkom promotivne kampanje, pristigao je veliki broj prijava, međutim prvih 20 prijava ušlo je u prvi krug dok su ostale prebačene za drugi, nadolazeći krug kampanje. Ovim putem pozivamo sve zainteresirane ugostitelje i kuhare, da prate obavijesti AZRRI-a jer će se u narednom vremenskom razdoblju zasigurno ponoviti drugi krug kampanje.
Zadnji korak promotivne kampanje jest da trud i rad kuhara sudionika bude vidljiv, zato će AZRRI kroz naredni vremenski period, u serijama objavljivati recepte i fotografije na vlastitim stranicama društvenih mreža – Facebook i Instagram te na službenim web stranicama Agencije za ruralni razvoj Istre i Edukacijsko gastronomskog centra Istre. Također, kako bi se pridonijelo što većoj promociji ugostiteljskih objekata koji su sudjelovali u kampanji, AZRRI će u suradnji s lokalnim novinama i prijateljskim gastro portalima objaviti svih 20 recepata i fotografija.
Cilj promotivne kampanje „Boškarin na pjatu istarskih chefova“ bio je da se putem lokalnih chefova i ugostitelja, ujedno i glavnih promotora istarske gastronomije, potiče na konzumaciju i popularizaciju mesa istarskog goveda-boškarina i lokalnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda Istre.
Popularizacija mesa istarskog goveda-boškarina putem tradicionalnih i modernih jela te njegova gastronomska valorizacija, omogućava daljnje očuvanje autohtonih pasmina Istre, čime se održava kontinuirani uzgoj i otkup životinja od uzgajivača. Promotivna kampanja povezana je s radom Edukacijsko gastronomskog centra Istre, platforme za valorizaciju istarske gastronomije, putem koje se ulažu napori u kontinuiranu edukaciju ugostitelja posebice kuhara i slastičara kako bi ulagali u svoj osobni i profesionalni napredak. Ova promotivna kampanja zapravo je nagrada za sav trud koji ulažu u prezentaciju vlastitih objekata ali i u brendiranju Istre kao regije vjerodostojne autohtone gastronomije.
Na službenom YouTube profilu AZRRI-a mogu se pogledati fotografije jela pripremanih u sklopu promotivne kampanje